Segítségével tudjuk az összetett, többlépcsős szöveges feladatokat megoldani, vázlatot készíteni egy szöveghez, a leckéből a lényeget kiemelni. Az első osztályos gyermeknek is szüksége van erre a gondolkodási funkcióra, amikor összeolvasni tanul, amikor leírja a szavakat, amikor szótagol, betűkre, hangokra bont. ( Nagycsoportos óvodás, s első és második osztályos gyerekek e gondolkodási funkciójának fejlesztésében eredményesen használhatjuk a puzzle játékokat is, illetve a hiányos képek felismerése, kiegészítése is alkalmas erre. )
Rakjuk össze- szedjük szét!
Lényege az, hogy én felsorolom a részeket, s a gyermek megnevezi az egészet. A részek lehetnek tulajdonságok, az "egészhez" kapcsolódó cselekvések, fogalmak is.
Másik változata, amikor az egészet nevezem meg, és nekik kell a részeket összeszedegetniük.
Egyszerűbb fogalmakkal, ismert állatokkal már kisebb gyerekekkel is játszhatjuk.
Néhány példa gondolatébresztőnek:
- szárny, csőr, toll - madár
- nyél, sörte, száj, tisztítás - fogkefe
- levél, szár, bimbó - virág
- sárga, savanyú, kerek - citrom
- 4 kerék, kormány, sebességváltó -autó
- pedál, ülés, dinamó, kerék - bicikli
- cipzár, zsebek, szárak - nadrág
- fűző, talp, sarok -cipő
Jó tanulást, jó szórakozást!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése