2012. február 27., hétfő

A figyelem fejlesztése - 1.játék

Valamennyi játék azáltal, hogy aktív gondolkodásra, folyamatos koncentrálásra , gyors válaszra késztet, fejleszti a szándékolt figyelem képességét, amely a taníthatóságnak nagyon fontos feltétele.
A játék adta öröm motivál magára a tanulásra, az aktívan eltöltött, esetleg egyre növekvő idő, fejleszti a figyelem koncentrációt. Ennek különös jelentősége a kisiskolásoknál, valamint a figyelemzavarral küzdő gyermekek esetében van.
A figyelem fejlesztésének jelentősége abban áll, hogy szinte egyetlen intellektuális képesség sem működik nélküle hatékonyan, s nélküle elképzelhetetlen a hatékony tanulás.
Melyek a figyelemnek azon elemei, melyek fejlesztése különösen fontos a tanulási képességek javításához?
-A figyelem terjedelme: hány tárgyra, hány különböző szempontra, tulajdonságra tudunk egyszerre egy időben figyelni. ( Olvasásban a d-b betű megkülönböztetése)
-A figyelem tartóssága: mennyi ideig vagyunk képesek figyelni, mennyi ideig vagyunk képesek egy dologgal foglalkozni ( vers, lecke tanulása, gyakorlás )
- A figyelem megosztása: hogyan tudjuk váltogatni a figyelmünket egyik dologról a másikra ( pld. észreveszik a gyerekek a dolgozatban, hogy az összeadások közé kivonások is kerültek)


Az első játék két személy számára is szórakoztató lehet, de ha többen vagyunk, még jobb.
Mi változott?
A játékosok kiválasztanak maguk közül egy személyt, aki mindegyikőjüket alaposan megfigyeli. Ruházatot, frizurát, kiegészítőket kell elsősorban szemrevételezni. Aztán kimegy a szobából. A bent maradottak megváltoztatnak magukon valamit. Például feltűrik a pulóver ujját, vagy leveszik a cipőt, esetleg az addig összefogott hajat kiengedik stb. Csupán a  testtartás megváltoztatása nem számít változásnak.
A megbeszélt jelre visszatérőnek meg kell állapítania, hogy ki mit változtatott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése