2013. december 9., hétfő

Adventi finommotorozás

Minap megkeresett egy anyuka, aki elsős gyermekének írásképére panaszkodott. Azt mondta, hiába gyakoroltatja vele álló délután a "k" betűt, és a többit, a gyerek inkább bámészkodik, mintsem szebben írna. Megpróbáltam számára három percben összefoglalni a következőket:
- Az elsős gyerekek még kicsik, alig jöttek elő az óvodából. A kötelező óraszámuk meghaladja, vagy megegyezik a tanítóik óraszámával. Ezen felül a napköziben és a különórákon is teljesíteniük kell. Nekik nem ez lenne a dolguk, hanem a "gyerekség", a játék, a szabad tapasztalás. Ha hazaér végre, hagyd békén!
- Az íráskép kialakulása hosszú folyamat, ami egészen biztosan nem ér a végére az első évfolyam feléig. Ha azonban segíteni akarsz a gyermekednek, hogy könnyebben vegye az akadályokat, tetszetősebben, könnyebben írjon, inkább gyurmázz vele otthon, de ne folytassátok az iskolai feladatokat. A gyerekek akkor fogják kedvvel végezni az írásos feladatokat, ha az érdekli őket. Ha látják, hogy otthon ti is használjátok ezt az eszközt. Ha találnak üzeneteket a hűtőszekrényen, jegyzeteket a könyvlapok szélén, jókívánságokat az uzsonnás dobozban stb.
- A "szép" szubjektív kategória. Ha az írás olvasható, akkor betölti egyetemes funkcióját. A szabályosan kerek "a" betű semmilyen misztériumot nem hordoz.
- Az írás tudományának elsajátításához hosszú ideig (évekig) tartó  gyakorlás és rengeteg türelem szükséges.
 Advent van. A várakozás ideje. Jusson eszedbe ez, amikor belenézel a gyermeked füzetébe.
Amikor időtök engedi, inkább készítsetek ajándékot a nagymamának, vagy csak magatok kedvére. Nevezhetitek a finommotorika fejlesztésének is, de sokkal jobban esik, ha azt mondod, AJÁNDÉK.
Íme néhány ötlet képekben:






Játékos Adventi készülődést kívánok nektek!
Anett

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése